Rastlös till tusen

Det är fredag och i vanlig ordning är jag grymt rastlös. Jag har varit och övat på skolan ett tag nu i eftermiddag, men så kommer man hem och ja, ja vad händer? Jag vet inte vad det är med helgkvällar, men jag är, allt sedan jag flyttade hemifrån, alltid så fruktansvärt rastlös då. Kanske beror det på att jag vet att alla familjer och vänner samlas och myser, festar och har det trevligt tillsammans, medans jag sitter hemma och tjurar.

För att stilla min rastlöshet går jag, promenerar i oändlighet. Det är härligt och med musik i öronen stillar promenaderna min rastlöshet....i alla fall för stunden. Men liksom, vad annat kan man göra som fattig student? Inte mycket.

Men snart är det kväll på riktigt och om jag går och lägger mig tidigt kommer jag ju upp pigg tidigt imorgon...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0