Övning

Två sånger går på repeat idag. Det är en sång av Benjamin Britten vid namn "As it is, plenty" och en av Roger Quilter vid namn "Now sleeps the crimson petal". Jag ska nämligen sjunga dem båda utntill på konsert om en vecka. Skolan är idag stängd så jag får "öva" på annat sätt, en övningsmetod som visserligen är skonsam för rösten. :) Båda sångerna är korta, så jag tror inte det ska bli några problem.

Jag hade nog tänkt mig denna dag lite soligare, så jag kunde vandra omkring i mitt paradis på djurgården. Kanske blir det en runda ändå, men visst är allt vackrare i solsken?

Jag vet inte om det är solen, grönskan eller mitt lysnade humör (eller kanske mitt lysnade humör på grund av grönskan och solen?), men den förkylning jag känt har varit påväg verkar avta. Värken och ömheten i svaljet är betydligt mindre. Ska jag verkligen ha turen att inte få en långvarig förkylning på mig nu? Jag håller tummarna hårt. Det hade ju varit högst olägligt!

Nu ska jag öva vidare. Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0