Konsertteknik

I fredags hade vi redovisning av det ensembleprojekt vi haft under hösten. Vi framförde några ensembler ur Mozart-operor. Under hela förra veckan jobbade vi intensivt med scenisk framställning av dessa ensembler och det var också framför allt det sceniska arbetet vi skulle redovisa i fredags. Jag måste erkänna att jag hade väldigt roligt. Allt gick givetvis inte felfritt, men det gick inte dåligt. Jag vill säga att det blev lyckat i och med att jag hade det roligt. Det var i princip mitt största mål med konserten i fredags-att jag skulle ha kul. Jag ville försöka släppa hämningarna, våga lita på mig själv och bara ha roligt och det tycker jag att jag lyckades med.

Det är skönt att veta att man faktiskt kan lita på sig själv. Det är ofta ett hinder när man sjunger konsertant på konsert, att man blockerar sig mentalt. Man fastnar vid tanken på sångteknik eller publik att man helt glömmer bort att ha roligt. Det är givetvis lättare att glömma tankar som de när man gör något fysiskt och sceniskt, men nästa steg är att våga lita lika mycket på sig själv vid vanlig konsert.

Den 21 maj är det dags för konsert i vanlig form och då ska jag pröva mina vingar. "Jag kan flyga, jag är inte rädd..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0