Jag ska lyckas!

Idag har jag varit väldigt trött och det har känts som om det borde vara tisdag eller onsdag, men ack, det är bara måndag. Lång dag utan att fått något särskilt gjort alls.

Har suttit på möte, utvärderingsmöte, hela eftermiddagen och tro det eller ej-det var riktigt inspirerande. Jag började se på mig själv och min ambition med andra ögon och ser att det skett en viss förändring. Jag kom hit till stan med höga och stora ambitioner. I början av höstterminen fick mitt självförtroende en törn, något som har tagit ett litet tag att bygga upp igen, men nu är det åter på topp. Min höga ambition förtvinade en aning när man kom in i omgivningens rytm. Eller ambitionen har ävl alltid funnits, men diciplinen har pendlat. Nu har jag på senare tid kommit fram till att min självkänsla fortfarande behöver arbetas med, och tänker att när den är lika bra som mitt självförtroende kommer jag kunna gå min väg fullt ut. Då kommer jag kunna ha diciplin nog för min ambitionsnivå, och inte känna mig slapp och dålig som nu. Jag vet att jag kan arbeta och jag vet att jag besitter en väldigt stark diciplin, men när först självförtroendet och även självkänslan inte riktigt finns till 100% är det lätt att man anpassar sig.

Jag känner dock, eller har känt under en tid, att vindarna vänder och jag kommer ta tag i mig själv. Jag börjar komma tillbaka. Jag är här på grund av en dröm jag vill uppfylla mer än något annat, jag är här för att göra allt jag kan för att uppfylla den. Jag ska lyckas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0