Aldrig mer sångvila!!!

Har flytt skolan och övningsrummet jag stod i och försökte sjunga. Det gick nämligen käpprätt åt...

Det är måndag, jag har inte sjungit ordentligt på 4 dagar och jag var ute i solen hela dagen igår-där har du bortförklaringarna, men de hjälper inte att muntra upp mig just nu. Det är bara så irriterande! Det gick så himla bra med sången förra veckan. Jag hittade ytterligare aktivitet i kroppen och på så sätt en bättre ton och ett mer avslappnat sångsätt...

...men idag-ingen kropp och ingen ton. Jag försökte vara förnuftig, lugn och sansad och sjunga upp länge och inte lyssna efter hur det lät utan hur det kändes. Men det hjälper inte när det varken låter eller känns bra. Nu sitter jag och lyssnar på förra veckans sånglektioner och instuderingen och försöker minnas hur det kändes. Inspirationen kommer sakta tillbaka och snart beger jag mig nog tillaka till skolan (till ett bättre rum) och gör ett nytt försök. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0