Det handlar om att prioritera

Jag har idag shoppat i princip hela dagen och i princip hela min kläd-budget.

Det är inte lätt att vara student nu när våren är på väg, eller snarare nu när vårkläder och skor skiner i skyltfönstren. Idag har jag åter ändrat om i min budget och höjt min kläd-budget. Det handlar om att prioritera.

Det är dock väldigt svårt att bestäma vad man ska köpa. Man går i många butiker, ser så otroligt mycket fint, provar fina kläder och skor. Dreglar över underbara sommar-pumps, men lägger band på sig. Det handlar om att prioritera.

Jag har en budget och den tänker jag hålla mig till, eller snarare, jag har inget val. När man då sprungit i butiker så fötterna värker och torkat sig om munnen är det dags att försöka komma över fund med vilka av alla de fina plagg och skor man provat man ska köpa.

Idag, som så många andra tillfällen, blev inköpen inte alls något av vad jag tidigare provat, utan något helt annant. Men bra blev det. När jag begav mig hemmåt kände jag mig riktigt nöjd. Skoskav, hunger, trött i huvudet av allt mode och fina kläder i kassarna i knät.

Här är några av dagens inköp.







1. Svart klänning. Syns inte så väl på bilden, men det kommer bli en god vän på konserter.
2. Grön kjol. En militär-grön kjol måste man ju nästan ha i sin garderob. En kjol som kommer passa fint vår, sommar och höst.
3. Benvit spetstop. Riktigt söt och passar väldigt bra ihop med den grön kjolen. Får se när tillfälle kommer att använda den.

Samtliga plagg är från Mango, en butik jag ofta nyfiket kikat in i från gatan, men aldrig gått in i. Hit kommer jag hur som helst gå igen. Kanske en ny favorit?

Men visst är det nästan tortyr att vara student och bo i Stockholm. Tänk så mycket man vill handla och så mycket man vill göra! Här finns så mycket möjligheter (frestelser?), men studenter saknar resurserna. Det handlar om att prioritera.

Man måste prioritera.

Kommentarer
Postat av: Zandra

Vi MÅSTE MÅSTE MÅSTE MÅSTE shoppa tillsammans någongång! SNART! :)

2010-03-25 @ 20:06:04
URL: http://tigerbulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0