Rosenkavaljeren från tv-soffan...eller datorbordet?

Imorgon tänker jag försöka skaka liv i mitt mobila bredband och slå på SVT-Play (hoppas innerligt att SVT-Play sänder detta program). Imorgon kl. 20.00 sänder nämligen SVT2 Rosenkavaljeren av Strauss. Sändingen är från festspelen i Baden-Baden och Renée Flemming, Diana Damrau och Jonas Kaufmann är bara några av de som kommer medverka. För mer info kan ni få här.  


Det är i stunder som denna som man önskar att man ändå hade en tv, men jag håller tummarna för SVT-Play och för mitt Mobila Bredband, som visseligen har en tendens att svika när man minst vill det.

Hade för övrigt sånglektion idag efter en evighets uppehåll. Hur som helst kan två veckor kännas som just en evighet. Liksom varje gång kändes väldigt skönt att träffa min fina sångpedagog. Det är så otroligt lätt att man glömmer och lägger till med saker när man jobbar på egen hand i en evighet (två veckor). Tur har jag i alla fall som har någon som påminner mig om andning och allt annat som har med sångkonsten att göra.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0