God natt

Nu är det läggdags, för längesedan! Vad har hänt med min diciplin? Jag la mig alltid kl. 22 innan, men på senaste tiden har det inte riktigt blivit så. Jag tror det beror på mina betydligt längre dagar i skolan...vilket i och för sig borde betyda att jag är tröttare och vill lägga mig tidigare, men nej.

Idag har jag fastnat vid musik av Emil Sjögren. Jag fick idag en not på en dansk sång (av Sjögren), som jag förmodligen ska sjunga nästa vecka och i och med att den ska framföras nästa vecka krävs en hel del arbete. Därför har jag ikväll suttit och översatt och knopat ut uttal. Jag hittade ingen inspelning med en sångare/erska, men däremot en skiva med sånger av Emil Sjögren arrangerat för violin och piano. Snacka om att det var vackert!!! Så det var alltså där jag fastnade...och fortfarande sitter i.

Men nu ska jag ändå gå och lägga mig. Sängen ropar och det är dags att svara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0