Flyter på livets stora flod

Jag är nästan lite rädd att säga det, men mitt liv flyter verkligen på som aldrig förr. Det känns som om jag bara svävar med, nästan passiv. För att ge ett exempel på mitt härliga liv:

Jag springer med lätta steg till bussen, hinner med men sjabblar mig lite då jag har mycket att bära. När jag kommer hem märker jag att mitt Sl-kort är borta!! Jag lyckas ändå ta det väldigt väl, men beklagar mig lite eftersom jag förmodligen då måste köpa ett nytt...och det är ingen rolig utgift. En timme senare ringer en busschafför och säger att hon hittat ett Sl-studentkort och underar om det är mitt. Då har kvinnan suttit och letat upp mitt nummer på internet. Är det inte sådana människor, sådana hjältar som gör ens dag?

Jo, det är de, men också en massa andra saker, så om att sången går bra, solen skiner. Och det är bara exempel som bidrar till mitt faktiskt riktigt goda och harmoniska humör.

Men jag ska inte vara rädd att säga att livet flyter på. Varför skulle det sluta göra det egentligen? Det handlar bara om att slappna av, tänka positivt och tro på sig själv i alla situationer. Så därför, kommer morgondagen bli minst lika bra!


Kommentarer
Postat av: al

Jaså, du har sol du ... Göteborg fick väl sitt förra veckan, nu har det varit mulet =( .



Men ibland känner man att buss- och spårvagnschaufförer verkligen räddar hela ens dag!



al

2010-03-10 @ 20:47:33
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hej Kajsa!

Läget? Tänkte höra lite med dig inför sommaren, Anna skulle vilja ha din e post, för att mejla lite om bröllopet o sånger m.m. Tänkte höra så det va okej att jag ger den till henne?

Har lite dålig koll på din adress, vilken använder du just nu?

Hoppas allt rullar på fint :)

kramkram E

2010-03-11 @ 21:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0