Dagen efter

Dagen efter men samtidigt dagen före.

Igår sjöng jag tillsammans med kören i Väckelsång. Konserten gick faktiskt bra. Inte fantastisk men helt ok, och responsen var väldigt positiv.
Jag är verkligen glad att jag får vara med och sjunga i kören. Jag kan nästan påstå att det är i Väckelsång kyrka och församlingshem som min musikaliska grund lagts. Hur som helst hade jag aldrig varit där jag är nu utan kören pianot och den underbara kantorskan.

Innan konserten igår pratade jag lite med en man som är far till en mycket duktig operasångerska. Han fick mig att verkligen inse att man måste kasta sig, våga chansa och ligga på för att komma någonstans. Jag blev väldgt inspirerad av samtalet och därför ska det bli extra skönt att åka tillbaka till Stockholm imorgon.

Ja, för denna dagen är som sagt inte bara dagen efter utan även dagen innan. Det är dagen före jag får se min älskade stad igen. Tre veckors uppehåll från skolan är en lång tid, men efter att ha listat upp vad jag borde gjort under dessa veckor och efter en riktig inspirationskick kommer de veckor som är kvar att rasa fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0