Vilken resa!

Vilken resa jag gjort! Ett läsår på Kunliga Musikskolan i Stockholm är nu avklarad och det har hänt så mycket under detta år.

Jag började höstterminen med inställningen att hålla på sitt och på sin väg, jag var redo för en individuell resa. Ack så fel man kan ha! Jag har haft en lång startsträcka, en mycket lång startsträcka, och kanske är det inte förrän nu de absolut senaste veckorna som jag känt att jag hittat mig själv och därmed fått en rejäl uppåtsving i sången. Det hänger ju så väl ihop det där med själ och sång.

Så visst har jag genomgått en individuell resa, men inte på det sätt jag trodde. Jag har lärt mig mycket om mig själv och känner att jag nu har byggstenarna för att kunna arbeta och satsa lika högt som min abitionsnivå faktiskt ligger på.

Det är så lätt att tappa sig själv, glömma allt sitt förflutna och köpa allt nytt. Det är så lätt att tro och inbilla sig själv att en students värde sätts efter hennes/hans prestation. Så även om det varit ett skumpigt år, uppför och nedför i branta backar, har jag lärt mig oerhört mycket.

Jag ser verkligen fram emot ett läsår till!!


...men först ska jag ha ett välförtjänt sommarlov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0