Perfekt Pusjkin?

Nyss hemkommen efter ett pass på jobbet. Det är inte allt för trevligt att stiga upp halv fem, men det går! Man måste tänka...eller nej, man ska inte tänka. Inte tänka, bara göra, lite som en robot!

Idag är det i alla fall solsken i Småland och det gäller att passa på och njuta för till helgen ska det bli kallt. Jag funderar på hur jag vill spendera min lediga morgondag och tänker att jag kanske vill öva sång och piano och kanske att jag vill sitta ute i trädgården och läsa. Igår lånade jag nämligen två böcker. En bok av Jane Austen, Manfield Park, och en novellsamling av Pusjkin.



Det finns ju vissa saker som inspirerar mig och som jag verkligen brinner för. Det är framför allt opera, 1800 tal, romantik och ryskt vemod. Alltså kan det ju inte slå fel att läsa till exempel Spader dam (som operan med samma namn av Tjajkovskij är baserad på), skriven av Alexandr Pusjkin, en rysk författare som levde på 1800-talet. Alla faktorer är med! :)


Nä, nu ska jag iväg och öva lite. Ha det fint i sommarvädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0