Opera igår, Kent idag.

Idag tar jag paus från liv och verklighet. Spenderar min dag inomhus och med Kent-maraton. Det var längesedan jag dammade av de gamla skivorna, men det är verkligen en skönt nostalgitripp.

Igår ägnade jag eftermiddagen åt Rusalka av Dvorak på dvd. Jag har fått i sommarläxa att bl a lära mig Song to the moon och då tyckte jag det skulle vara bra att känna in operan också så man kan få arian i ett sammanhang musikaliskt och i storyn. Det är ju faktiskt helt fantastisk musik och en riktigt drömsk opera.

Igår hade jag även sånglektion och allt börjar falla på plats igen. Jag fick lite av en aha-upplevelse faktiskt. Vi pratade om mina olika register och hur jag ska tänka teknisk i dem. Jag kan inte tänka likadant på höjden som i mellanläget, då blir det pannkaka...så det är därför det blivit pannkaka och jag stått helt frågande. Nu vet jag och det är så härligt. :) På måndag väntar terminsprov och imorgon väntar övning och skrivning av hemtenta i musikhistoria. Det är bara att göra.

Men nu ska jag fortsätta mitt Kent-maraton. Jag vet nog någon som blir lite extra varm i hjärtat när jag nämner Socker, 747, Musik non stop och En helt ny karriär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0