Konsten att somna till opera, men vakna till fågelkvitter

Nu mina vänner! Nu är hemtantan i musikhistoria inlämnad. Nu mina vänner! Nu är jag en dag ifrån mitt sommarlov. Nu mina vänner! Nu är jag glad.

Yes. Solen skiner, jag skiner och det är söndag förmiddag. Detta betyder att jag kommer kunna öva och njuta av sommaren i överflöd idag.

Jag måste tyvärr erkänna en lite pinsam fakta-jag somnade ifrån Othello igår. Jag hade lagt mig i sängen, nermysad och färdig för en härlig och hejdundrande föreställning av Verdis Othello med Domingo och Kanawa, men somnar efter två akter. Det var inte för att det var dåligt, utan för att jag helt enkelt var trött. Jag sov ju inte så många timmar igår, så jag känner att det var berättigat. Kanske gör jag ett nytt försök ikväll.
Jag måste ändå erkänna att jag är lite stolt över att kunna somna till en Domingo i toppform. :)

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0