Sömnlöshet

Visst somnade jag med pirr imagen och visst vaknade jag väl med en nytändning igår, men inatt somnade jag inte alls. Jag kunde helt enkelt inte sova, det var en omöjlighet. Jag gick ned och drack lite vatten, vilket inte hjälpte så jag tog fram min gamla dagbok för att srkiva några rader om vad som snurrade i mitt huvud. Efter att ha skrivit ned detta började jag bläddra bakåt. Det var skrivningar från 2004 och lite sporadiskt framåt. Det var mycket längesedan jag läste min dagbok (det har hänt att jag läst igenom den några gånger...det är så facinerande) och det väckte faktiskt lite blandade funderingar och känslor. Det fanns saker jag helt glömt bort, sätt jag såg på saker jag förträngt och händelser som då verkade så betydelsefulla men som nu kan anses fjuttiga.

Hur som helst kunde jag ändå inte somna.

Idag får jag försöka komma igen lite. Jag har sovit så dåligt på den sista tiden på grund av värmen, men när den nu börjar lätta har jag fortfarade svårt att somna om nätterna och det är jobbigt och stressande då jag ligger efter med sömnen.

Igår for det in ett fruktansvärt oväder över oss. Det kom så plötsligt och lika fort var det över, men så kraftigt det var! Det blåste fruktansvärt och uttrycket "himlen öppnade sig" fick en helt ny nivå.

Nu lyser dock solen och luften käns lätt. Ikväll kan jag kanske somna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0