Nu är vilan över, det är helg!

Så var det helg igen. Vilken skillnad från vardagarna...eller inte. Ja, jag ska visserligen jobba lite mer. Den stora skillnaden är i och för sig utgång. :) Imorgon drar vi på uttåg, hoppas det är många som har liknande planer.

Det är verkligen sommarlov och jag är så lycklig, även om jag som idag måste cykla till jobbet kvart över fem. Det är varmt redan då och med svenska tenorhjältar i öronen är det inte svårt att gilla läget. Det är lata dagar och jag älskar det, precis såhär ska ett sommarlov se ut!!

Jag har haft lite av ett sommarlov från sången (i och med en envis förkylning), men nu är jag tillbaka och är sugen på att öva. Igårkväll deltog jag i kören i Väckelsång i "Hela kyrkan sjunger" och då fick jag verkligen uppleva hur härligt det kan vara att sjunga. Jag sjöng mig trött men sken som en sol länge efter att konserten/gudtjänsten var över. Att få stämma in i psalmer som "Över berg och dal", vackra arr. av "Ut i vår hage", klassiska sånger som "I denna ljuva sommartid" och få sjunga överstämma på "Den blomstertid" och allt detta i en fantastisk sommarkväll. Lyckan är ofrånkomlig.

Nu ska jag ta fredagskväll på småländskt lantvis-njuta av kvällssolen i trädgården och lyssna till fågelsång och tystnad.

Ha en trevlig fredagskväll!

P.S. Jag saknar dig, Stockholm D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0