Jag och min nya kärlek

Var ska jag bara börja?!

En vacker dag i juli skulle jag in på datorn och skaffa e-legitimation för att ansöka om pengar från CSN. Jag kokade mig en kopp grönt te och satte mig och koppen tillrätta. Plötsligt ska jag upp och hämta papprerna från CSN och helt utan mening snuddar jag tekoppen och all dess innehåll flyter ut över min dators tangentbord. Datorn fungerade mot alla odds vidare, men slocknade efter ett tag.

Då tar jag fram hårtorken, sätter datorn varsamt i knät och blåser försiktigt på min älskade. Efter ett tag ställer jag honom på tork och väntar och sörjer.

Några timmar senare startar jag upp den och, hör och häpna, den fungerar!! Jag blir givitvis överlycklig eftersom jag trodde att det var ute med min Toshiba. Internet fungerade lite dåligt och därför bestämde jag mig för att starta om datorn, det brukar nämligen hjälpa...

...sedan dess har jag inte fått liv i den.

Nu har jag en ny, mycket finare, dator. Den är beige och lite mönstrad i pälsen och passar därför utmärkt tillsammmans med min fina mobil (fin betyder inte ny. Fin betyder fin hårrem).

Jag känner att jag och min Beiga kommer få många lyckliga stunder tillsammans, men aldrig te involverat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0