One of these nights

Vad gör man om man både är rastlös men trött på samma gång? Jag vill göra något, men allt verkar för tråkigt eller för jobbigt. Tänker att jag kanske ska se på film, nej det vill jag inte, dessutom är det ingen film som passar. Tänker att jag kanske ska läsa något, nej "teaterboken" kommer snart och då är det ju ingen mening att börja på något nytt. Tänker att jag ska studera lite ny sånger, det funkar en stund. Nej, inget passar, inget stillar.

Då plötsligt kommer jag på det. Då plötsligt känner jag igen det. Jag sätter på lite musik och allt blir så självklart. Det är en "sån" kväll. Det en av de kvällar man helt enkelt bara måste vänta in, vara passiv och låta känslorna och tankarna sväva fritt.

Hade det inte varit så kallt och mörkt ute hade en promenad varit exemplarisk, men inte vill man väl gå ut när det enda som väntar är kyla och halka.

Därför sitter jag nu alldeles stilla och släpper tankar och känslor fria med hjälp av vacker musik. Detta tillstånd är inget jag är rädd för, inget jag tycker illa om utan istället älskar och värnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0