An die musik

Nej, nu är jag trött! Jag är trött på att halka runt i snöslask, jag är trött på kylan, jag är trött på det ständiga mörkret.

Jag vill kunna gå på promenader igen, jag vill få tillbaka viljan att vara ute, kunna vara ute utan att frysa.

Jag längtar efter att känna solvärmen på min hud, jag längtar till gräset och grönskan börjar växa fram, jag längtar till våren!

Det är skrämmande att man redan tröttnat på vintern, då det ju fortfarande bara är januari! Men jag längtar verkligen till de dagar man kan ta fram vårjackan, ställa undan vinterstövlarna och känna att det går mot ljusare tider.

Förhoppningsvis är detta bara en period, annars kommer jag aldrig klara mig igenom denna vinter.

Ljust är det i alla fall i skolan, och ljusa är mina tankar om framtiden. Jag vet inte hur många gånger om dagen som jag påminns om hur mycket jag älskar musik och att sjunga. Det är så befriande för själen. Det låter klychigt, men det skiter jag i, för det är precis så jag känner.

Så det är alltså genom musiken jag kommer överleva denna vinter. Vad skulle jag göra utan musiken?

An Die Musik-Schubert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0