Tur med sångpedagoger

Sitter och lyssnar på dagens sånglektion som faktiskt låter bättre än det kändes. Jag vaknade idag med svullna köttlar så jag har haft lock för öronen hela dagen, men nu får det liksom vara nog med förkylning. Jag ska vara frisk. Punkt.

Jag är verkligen så glad och tacksam för den sångpedagog jag fått här i Stockholm. Vi fungerar så bra ihop och vad det går undan i min utveckling! Det händer något hela tiden, och det är så roligt! Nu senaste veckan har jag börjat hitta ytterligare nya saker och detta, hör och häpna, tack vare min täppta näsa. Min sångpedagog sa åt mig att sjunga där det var täppt. Ahaaa. I get it. Jag börjar hitta ett bra sting i tonen men utan att knipa. Äsch, det är svårt att förklara med ord, men härligt är det! :)

Men det är verkligen inte lätt att sjunga. Så fort man hittar något nytt focuserar man lätt för mycket på det och glömmer det andra. Man bollar ständigt fram och tillbaka och så småningom ska man väl hitta någon slags balans. Men den tiden kommer, det är jag säker på, då jag har en sådan fantastisk pedagog vid min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0