Glad alla hjärtans dag!

Ok, hur lägger man upp denna dagen på bästa sätt? Jo, man håller kropp och huvud sysselsatt, liksom distraherar. Jag har nämligen tänkt att denna dag ska bli bra trots dess namn. Därför har jag varit och övat på förmiddagen/lunch och studerat ensemblesånger och sånger av Laci Boldemann, därför har jag varit och handlat och därför har jag städat. 

Nej, jag har faktiskt inte tänkt att totalt ignorera denna dag, denna hjärtans dag, alla hjärtans dag. Jag har tänkt att pyssla om mig själv, göra saker jag vill göra och som får mig att må bra, för mitt hjärta måste ju också firas! Därför har jag varit och sjungit och spelat på skolan, därför har jag tänkt att steka smaskiga pannkakor och därför har jag tänkt tända ljus och lyssna på Tristan och Isolde med Nilsson och Windgassen och kanske även läsning av Doktor Zjivago.

Därför kommer denna dagen bli en alla hjärtans dag, en alla tiders dag för mig och mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0