En sångerskas sjukdomsklagan....

Jag har tidigare påpekat att det onda ofta bär med sig något gott. Kanske kan även en förskylning ge något gott? Jag var idag hos min underbart fina sångpedagog och testade lite. Det gick faktiskt att sjunga. Jag har tur, eftersom förskylningen inte satt sig på stämbanden. Idag gestaltar den sig genom en täppthet. Jag kunde faktiskt dra lite nytta av denna täppthet i näsan.

Ja, jag försöker vara positiv även om det är svårt just nu. Att vara sjuk är fruktansvärt tråkigt, och visst blir det inte bättre av att ständigt påpeka det och prata om det, men ja...jag gör det ändå.

Imorgon ska jag försöka pallra mig iväg till ensemblesången, och försöka vara med lite. Men sedan måste jag fortsätta vila och kurera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0