En dag för vila

Tjajkovskij, Doktor Zjivago av Pasternak, Chopin, bloggläsning, filosofiering...vad mer kan en dag av vila och kurering innehålla?

Vaknade i fredags och kände en lätt svullenhet i halsen. Ignorerade det. Lördag, fortfarande svullen hals, men forsätter att ignorera. Vaknade idag på morgonen och kände mig kvävd. Halsen var helt översvullen. Alla planer om övning, städning och konsert fick jag lägga på hyllan. Så nu sitter jag här och blickar ut i det fina vintervädret. Familjer som åker pulka i backen utanför, barn som leker i snön och solen som faktiskt tittar fram ibland. Varför är det bara dagar som dessa då man inte kan göra något man får lust till så mycket. Det är just dessa dagar som vädret lockar, som det ges gratis konserter värda att besöka...

Jag får helt enkelt forsätta lyssna på chopin och de andra stora, fortsätta läsa Doktor Zjivago och fortsätta att vila. Det är nog inte så dumt ändå. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0