Vackra vinterdag

Nu mina vänner tar jag en liten paus igen. Jag får ju inte överanstränga mig när jag är sjuk.

Det är som sagt en ruskigt vacker dag idag och jag blir hönförd över den stillhet som naturen är i. Tyst och stilla och så vit. En mer passande dag för julmys hos pappa kan knappast finnas. Därför beger jag mig ikväll till lilla staden där det bjuds på middag och det som hör julmys till. Ska bli så mysigt att få träffa pappa, storebror och lillasyster. Det blir kramkalas, förmodligen till de andras förtret. Men så får det bli.

Nu ska jag dock fortsätta med städningen här i huset. Det är bara så svårt att lämna fåtöljen här framför den varma mysiga brasan. Men mysa får man göra efter slitet. 
 
(Här hade jag tänkt lägga ut bilder på den vackra dagen...men..ja, internet vill inte samarbeta såhär långt ut i skogen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0