Uppe innan tuppen

Så är jag uppe innan tuppen och stökar. Jag har packat, tvättat mig, sminkat mig, klätt mig, ätit en apelsin och till och med bäddat sängen. Nu är det 40 minuter tills taxin kommer. Tidspessimist? Jo, men visst.

Antalet timmar av sömn blev väldigt få, då jag låg i säng ett efter en mycket trevlig AC (After Concert) på Gondolen. Konserten, ja, nu är den avklarad. I första första sången, Abschied von Frankreich, drabbades jag av en knäpp nervositet. Jag blev stum. I pausen sa min fina vän till mig att ha kul istället. Ja, men just det, det är ju roligt att sjunga! Då gick det givetvis mycket bättre.

Det är konstigt att man ska bli nervös vid konsert. Konstigt och jäkligt onödigt. Man sjunger ju för att man tycker det är kul, och det är först när man kan inse det som man kan förmedla. Min konsertvana är något jag verkligen måste göra något åt.

Nu är det bara 35 minuter kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0