Spiegel im spiegel

Nu är jag åter påväg mot huvudstaden, denna gången för bara en vecka. På lördag åker jag hem till Småland för jul och kommer inte tillbaka förrän om tre veckor.

Med Spiegel im spiegel i öronen fladdrar vi förbi ett stilla vinterlandskap, det skymmer och med granarna, snön och husen som fladdrar förbi fladdrar mina tankar. Tankar om den kommande veckan, tankar om lovet, tankar om känslor. Likaså fladdrar mina känslor. Känslor om den kommande veckan, om lovet och känslor om tankarna. Det är tankar om det år som gått och känslor inför vad jag lämnat bakom mig. Det är ännu inte känslor och tankar kring det som kommer, bara kring det som varit. Vill jag lämna? Jag har inget val. Vill jag glömma? Det är omöjligt.

Jag är ständigt på väg, jag är på en ständig resa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0