Men hörrninini

Men vet ni vad? Jullovet ska inte bara innehålla opera och slapp i soffan. Lovet ska även innehålla vänner, dans i mörka nätter, drinkar och skratt. Det ska innehålla fart och fläkt, klackskor på kullersten och frusna ben. Det ska innehålla förväntan, hög ljudnivå och underbara hits från i somras. Det ska innehålla musik, känslor och pånyttfödda minnen från det som varit. Det ska innehålla förväntan om det som kommer, det som väntar på andra sidan. Ny frisyr, nya hits, nya känslor och nya tankar och nytt år. Jag kan redan känna luften av nytt och fräscht i mina lungor. Jag kan redan känna doften av vad de nya vindarna drar med sig. Jag känner den ljuva doften av läppglans, hårspray, hund, av mamma och av lussekatter. Jag känner doften av nattklubb, tequila och av parfym. Jag känner doften av gott.

Jag känner doften. Gör du?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0