En tacksam varelse

Jag är nyss hemkommer från sånglektionen. Nu sitter jag och lyssna, antecknar känner efter och funderar. Allt detta med fötterna i fotbad och med tända ljus. Jag är så tacksam varje gång jag varit i vasaparken och gjort en massa ljud. Jag är så tacksam att denne sångpedagog vill ta sig an mig och min röst. Jag är verkligen lyckligt lottad. Vad andra, som tror sig veta bäst, tycker och tänker, det skiter jag i. Jag känner mig hemma.

Imorgon drar jag hemmåt till skogarna igen. Det är stipendieutdelning på söndag, vilken är anledningen att jag åter ger mig iväg med osäkra sj. Men jag har hela lördagen bokad för ingenting förutom mys med famlij och tillhörande djur.

Nu ska jag lyssna igenom lektoinen en gång till sedan fortsätter jag mitt Andrea Chenier-maraton. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0