Dessa resor

Det är inte tanken på oss, det är tanken på dig! Det är inte känslan av läppar, det är känslan av dina läppar. Det är inte saknaden av närhet, det är saknaden av din kropp mot min. Det är inte längtan efter kärlek, det är längtan efter dina ord, dina händer och dina blickar. Det är inte hunger efter mat, det är hunger efter dig!

Nu sitter jag åter på tåget mot skogarna med opera i öronen. Vilken opera? Jo, men Andrea Chenier såklart! Jag fullkomligt avgudar musiken. Jag blir liksom alldeles till mig, oförmögen att uttrycka och oförmögen att göra något åt det. Det är likt en känslostorm som drar fram i mig. Tänk då en hel opera som är nästan 3 timmar. Man är ganska slut efter en föreställning eller en genomlyssning. Men det är en skön trötthet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0