Svikande klassisk själ?

Är jag en mycket hemsk människa, en svikande klassisk sångerna och en dålig person om jag erkänner att jag vilar mina operaöron med detta?

That's my name-Akcent

Är jag en dålig människa och en svikande konstnärssjäl om jag vill ut och dansa hela natten lång? Känna pulsen i hela kroppen och bara släppa loss?

Är jag en dålig person om jag gör något min pappa inte skulle gilla?

Eller är jag en bra människa, en bra förebild, om jag gör och känner vad jag anser är viktigt, roligt och nödvändigt för mig just nu.

Snart börjar skolan igen. Snart flyttar jag tillbaka till Stockholm och vardagen, vardagen som jag älskar så mycket och har saknat hela sommaren. Ja, jag saknar fortfarande Stockholm och de dagliga besöken på Kungliga Musikhögskolan på Valhallavägen. Jag saknar fortfarande promenaderna på Djurgården, att andas den friska luften och få av sig bekymmer och förundras av vacker natur. Jag saknar fortfarande shoppingturerna, jag saknar fortfarande kvällarna på Operan. Jag saknar doften, känslan och smaken av Stockholm. Men frågan är, kommer jag sakna sommarlovet och dess äventyr?


Kommentarer
Postat av: Unn

Du är långt ifrån en dålig person. Man måste få spåra ur från sitt "vanliga" jag, eller hur man nu skall uttrycka det, till och från. Dels för att få perspektiv över sin verklighet och dels för att få släppa loss från sina vardagliga krav, för att sedan återgå till sin vardag. Att köra på ett spår var timme och var minut blir ens fall till sist. Av min erfarenhet i alla fall.

2010-08-14 @ 04:25:38
URL: http://syndromas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0