Evig inspirationskälla

Vilken onödig dag. Ännu en gång har jag verkligen anammat den helgdag Gud givit oss. Jag har inte gjort ett skvatt denna söndag.

Igår såg jag klart på SATC...igen. Jag vet inte hur många gånger jag sett den serien, men det spelar ingen roll, den är lika bra varje gång. Alltid drabbas jag av någon slags tomhet, och kanske är det denna tomhet som bidragit till mitt humör idag. Ni vet hur man kan bli efter att ha sett en bra film, läst en bra bok eller varit på en bra konsert. Man är lite "off" dagen efter.

Var ska jag nu hitta min inspiration? Även om det handlar om en serie eller musik, måste man få en dos inspiration varje dag eller kan man leva på det man fått dagen innan? Det är en sak när man bor i stan, där händer så mycket, där finns inspiration att hämta utanför fönstret, men här ute på landet är det svårare. När man väl fått sin inspiration är det svårt att få utlopp för den. När man inte är sugen på skogspromenad, gräsklippning, damsugning eller pianospel på ett ostämt piano, vad gör man då?

Men man brukar ju säga att det är nyttigt att ha långtråkigt och jag ska ju passa på att ta det lugnt nu när jag är ledig. Tänk vad jag kommer vara på bettet när skolan börjar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0