Stockholm

Att strosa längs Stockholms gator en kväll som denna är något väldigt speciellt. Molnen har skingrat sig och kvällssolen lyser på de vackra byggnaderna och luften är så härlig. Det tycks kanske lustigt att luften i en storstad kan kännas fräsch och frisk, men det är precis så det känns denna kväll.

Våren är på väg, även om det fortfarande blir ganska kyligt om kvällen, och människor letar sig ut. Jag möter par som håller om varandra, kanske är de på väg någonstans? Eller vill de, liksom jag, bara insupa denna fantastiska kväll tillsammans. Det är början på en lördagskväll och staden känns fortfarande lugn och trygg, men om några timmar höjs pulsen. 

Här kan man bara gå ut själv, strosa omkring, och ändå inte känna sig ensam. Även om så gatorna skulle vara tomma, skulle man ändå inte känna sig ensam. Staden i sig har en sådan varm karaktär.

Jag måste säga att det är en stor glädje jag får möta våren tillsammans med denna stad. Denna otroligt vackra stad. Denna stad jag kommit att älska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0