Go sunday!!

Idag väntar, förutom tvätt och städning (vilket är oerhört tråkigt att ägna en sådanhär vacker dag åt), plugg!
Imorgon ska vi ha vår första Scenframställning på länge och då förväntas vi kunna de ensembler som vi ska jobba med. Jag medverkar i följande:

*Marcellina i sextett ur Figaros bröllop
*Marcellina i duett ur Figaros bröllop
*Dorabella i sextett ur Cosi fan tutte
*3:e damen(!) i kvintett ur Trollflöjten

Till detta ska vi även fundera över rollens bakgrund, mål och andra teatraliska saker som är viktigt att tänka på när man tar sig an en roll.
Jag håller just nu på att läsa en bok av Stanislavskij, och det är väldigt inspirerande. Ibland blir man sugen på att sjunka in i teaterns värld ytterligare. Liksom testa sina vingar. Det är ett sådant otorligt intressant ämne. Men tills vidare får jag nöja mig med vår Sceniska framställning på måndgarna (vilken visserligen är arbete nog).

Förutom dessa ensemble-sånger som jag måste lära mig har jag efter att ha varit sjuk i en vecka fyllt på lagret av läxor. Ja, om jag ska vara ärlig har jag inte riktigt koll på läx-läget just nu. 

Det som är jobbigast är att jag fortfarande inte kan sjunga. 3:e damen går visserligen ganska bra, det ligger i sådant lågt register. Jag måste med andra ord öva in några ensembler utan att sjunga. Det blir en utmaning, men jag tar den gladeligen till mig. Detta Ska gå! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0