Djurgården, hästgården, sånggården?

Fick på min hemresa ett upplyftande sms som sa att det söade i Stockholm. Jag kom hem så sent att jag inte uppfattade något väder, men när jag slog upp ögonen idag och kikade ut i fönstet var det långt ifrån snö ute. Solen sken och himlen var blå. Jag snörade på mig mina promenadskor och ga mig ut i detta fantastiska vår-väder. Jag styrde mina steg mot Djurgården. Min Gud vad jag älskar det stället. Jag blev extra varm i hjärtat när jag såg en skylt som visade "Ridväg". Hästar i närheten? Precis efter blev jag omcyklad av en tjej i ridbyxor och stövlar.

Jag hann tyvärr inte gå så länge och så mycket som jag velat i mitt nya paradis, men det blir snart ett återseende. Var även inne på webben och hittade Djurgårdens Ryttarklubb. Tankarna for genast iväg och jag såg framför mig hur jag hyrde en häst och red runt på Djurgården, tränade dressyr i ridhuset och....men hejdade mig snart. Jag hinner inte (och har inte råd med häst, ridutrustning, stallplats, foder och lektioner). Jag såg dock att de ska ha dressyrtävlingar i maj. Det kommer jag inte missa.

Har även varit och övat på skolan idag. Jag vet inte om det var vårsolen eller min långa ledighet, men skolan kändes annorlunda och det gick väldigt bra att sjunga.

Jag träffade min kära sångpedagog när jag var hemma och det fick mig på goda tankar. Han gav mig goda råd som jag givetvis sög åt mig av som en svamp. När jag såg honom arbeta gick det verkligen upp för mig hur skicklig han är. Om det är möjligt har jag ännu mer respekt för honom nu.

Nu ska jag fortsätta plugga...hoppas jag överlever de kommande veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0