Vardagen börjar ta sin form

Klockan var 06.40 när jag vaknade helt av egen vilja, och kände mig helt utvilad och vaken. Varför ligga kvar i sängen då? Jag hade planerat att ta en morgonpromenad idag, men det finns ju inte som säger att jag inte kan ta den ikväll istället.

Istället gjorde jag mig iordning och åt frukost och nu sitter jag redo att gå igenom Marits visor. Givetvis bara gå igenom noterna och texten, sång är nog inte så populärt så här dags, varken för min vänbo eller våra grannar. Jag har hur som helst haft som mål att ha lärt in dom till imorgon, så om jag ska klara det, måste jag lägga på ett kål.

Allt börjar falla på plats med sången igen, och förvirringen har lugnat sig. Det tar ju alltid ett tag innan sångpedagog och elev förstår varandra och känner var man har varandra. Jag har hittat ett bra läge att jobba vidare på, som både känns skonsamt för hals, hjärta och hjärna.

Igår fick jag träffa min instuderingslärarare, en mycket kunnig och bra man på alla vis. Det kommer nog bli ett bra samarbete. Idag ska vi träffas i grupp och sjunga för varandra i instuderings syfte. Ge varandra konstruktiv kritik och möjligen lite beröm. :)

Det enda som inte riktigt klaffar i mitt liv just nu är att jag fortfarande saknar studentkort som ger mig fribiljett till Operan. Det är en hemsk väntan kan jag meddela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0