Ups and downs...

Så var man där igen. Man går till skolan glad i hågen och taggad till tusen inför sitt inbokade övningspass. Man går där ifrån nedstämd, trött och frustrerad.

Jag vet precis vad jag gjorde för fel idag, men varför korrigerar man inte det med en gång? Jag hade helt enkelt inte med mig kroppen, och Det, mina vänner, är inte bra!

Nu sitter jag och lyssnar på inspelningen från dagens övning och det är faktiskt inte så dumt att göra det. Varför? Det finns givetvis många anledningar att göra det, men framför allt blir man taggad till nästa gång man ska sjunga. Då ska man minsann inte missa att ha med sig kroppen...

Sitter just nu på balkongen och är helt facinerad över hur fint vädret verkar vara för jämnan här i storstaden! Det är en sådan otroligt vacker dag och jag önskar jag hade lite mer energi, och ge mig av på en sightseeing i stan, men det får bli en annan gång.

Anledningen till att man är trött är förståss även att vi fortfarande inte har någon el hemma. Det tar mycket energi att gå runt och tänka på det. "Vilken storts sallad ska man hitta på till middag ikväll?", "När kommer elen vara tillbaka?", "Kommer vi någonsin kunna anända micron och spisen mer?" och kanske framför allt "När kommer vi kunna damsuga!?!?".

Nä, nu ska jag fortsätta att lyssna på de hemska ljuden jag stöter ifrån mig på inspelningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0