Tusan

Tusan vad de sprang idag i starten på halvmaran, och tusan att jag fortfarande inte kan gå på opera. Jag och Jenny planerade ett operabesök i afton, men fick vända i biljettkassan eftersom det inte räckte med att legitimera sig med passerkortet. Jag måste alltså vänta till csn-kortet kommer, vilket ska komma om 5 dagar. Så det blir kanske opera nästa helg istället.

Men vi har ändå fått uppleva lite saker idag, om man jämför med den förra helgen. Halvmaran som sagt och en promenad i Vasastaden och en visit på stadsbiblioteket. Dessutom hittade jag en trevlig skylt i Kungsträdgården (tror jag att det var). Jag var givetvis tvungen att at en bild. :)

Jag vid Birgit Nilssons allé


Imorgon väntar städning och liknande doningar. På måndag ska jag träffa gästlärare Petteri Salomaa på Kmh. Det ska bli väldigt spännande att se vad han säger om lilla mig och hur han jobbar. Idag har jag inte sjungit någonting och jag tror jag i stort sett ska vila imorgon. Jag känner att jag kan behöva det, så jag känner mig laddad på måndag.

Istället för opera blir det förmodligen "Shakespear in love". Det kan ju vara bra det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0