Tekniskt avbrott...

Ok, ingen uppdatering på mycket länge. Jag ber om ursäkt, men det har hänt en liten sak i elskåpet i vår lägenhet. Vi ska få hit en elektriker, men det måste ske via bostradsrättsförmedlingen via killen vi hyr lägenheten av. Alltså, det är dröja innan vi kan laga mat igen...

Men annars är allt kanon! :)

Jo, så är det faktiskt. Livet leker, sången går framåt och ikväll ska vi kolla på opera. Kan det blir så mycket bättre? Knappast. Jag har idag haft sånglektion och jag känner nu att min sångpedagog och jag börjat hitta varandra ordentligt och man kan börja jobba på riktigt. Jag har också hittat en bra balans mellan vad jag hade i bagaget när jag kom och det "nya" som jag får nu...i sångteknisk väg alltså. Jag kan liksom kan ta de nya instruktionerna med perspektiv från vad jag lärt mig i Växjö.
 Växjö, ja. Ibland kan man sakna sin kära sångpedagog där nere. Men vi hör ju av varandra ibland så än klarar jag mig.

Jag har även haft gemensam sånginstudering idag med en mycket duktig och kunnig lärare (och fenomenal pianist förståss). Ja, det är verkligen en förmån att få jobba med honom.

Så, ikväll ska vi göra ett nytt försök med att gå på operan. Ikväll ger de Cosi fan tutte av Mozart. Men nu måste jag sluta innan batteriet tar slut. Vi går ju som sagt på reserverna nu när vi inte har någon el...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0