Söndag

Söndagar för mig är en dag att vara duktig på (även om det ju egentligen är en vilodag). Det har i alla fall jag och min vänbo anammat idag. Vi har städat och tvättat! Ja, vi har äntligen hittat tvättstugan. :) Så nu har man lite rena kläder i garderoben igen. Vi hade dock inget vittvättmedel, så vi ska tvätta imorgon igen, men det är ju kul att tvätta, så det är ok. Snart ska vi bege oss till affären också, för att veckohandla.

Igår ringde min kära sångpedagog och frågade hur det gick med allt. Jag berättade om min frustration jag haft i torsdags och han påminde mig om hur viktigt det är att komma ihåg vad man jobbat med innan, m a o vart man kommer ifrån. Jag menar, hade jag inte varit bra, hade jag ju inte kommit in på musikhögskolan över huvud taget. Så man måste hela tiden sätta perspektiv på allt nytt, och gå tillbaka. Det är något jag alltid måste och ska komma ihåg och det gäller ju inte bara med sången, utan det tänkadet ska man ha i allt faktiskt. Punkt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0