Själens resonanslåda










Ah, nu är det fredag och jag är så glad igen. Allt känder mycket bättre idag med sången efter min sångpedagogs härliga ord. Hon sa för det första att jag förbättrat det vi jobbat på, men även att jag inte får glömma att sjunga med känslan. Det är lätt att låsa sig i tekniken och tappa all den känsla man egentligen vill få fram. "Man måste hitta själens resonanslåda också". Tack! Det var så skönt att höra. Nu kan jag nöjd och avslappnad falla ned i soffan ikväll för lyssning på den nyinhandlade Cd:n.

Igår när jag var så frustrerad råkade jag av en händelse gå förbi en skivbutik med ett underbart utbud av klassisk musik och opera. Jag använde mitt dåliga humör som en anledning att göra av med lite pengar. När jag dessutom hittade en Tristan-skiva med La Nilsson och Windgassen, kunde jag ju inte låta bli. Dessutom fick jag syn på en skiva med Strauss Rosenkavaljeren med bl a Elisabeth Schwarzkopf. Den var så billig så den hamnade också i varukorgen.

Idag har jag även varit på Statens musikbibliotek (http://www.muslib.se/)och skrivit in mig och lånat noterna på Peterson Bergers sångcykel Marits visor. Ja, just det, Peterson Berger och inte Stenhammar som min sångpedagog sa. Men nu har jag i alla fall noterna och de ska instuderas under helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0