Första lektionerna

Ah, idag har jag både haft min första pianolektion och min första sånglektion på Kmh och jag måste säga att jag hittils är väldigt nöjd. Det var väldigt roligt att få lektioner i piano igen. Jag tycker ju att det är väldigt kul att spela och jag ill gärna utvecklas som pianist och det känner jag verkligen att jag kommer göra under dessa åren på kmh. Vi jobbade mycket med anslag, att jag måste komma ner i tangenterna mer och att få kraft utan att spänna. Jag fick ett litet stycke (med betoning på litet då det bara var ett blad) skrivet av Chopin, allas vår favorit. Hur som helst är det väldigt roligt!! :)

Sånglektionen gick också bra och det som var väldigt lättande var att hon inte ville ändra en massa. Det verkade som om hon var nöjd som vi jobbat hittils och med hur jag lät, men givtvis att det finns en hel del att utveckla. Det handlar, som hon sa, ju om att bygga ett instrument och det är det vi ska jobba med under de här åren tillsammans. Jag känner mig säker på att det kommer bli ett gott sammarbete. Hon jobbade inte så olikt min gamla kära sångpedagog, utan arbetade mycket med att hitta rätt känsla i kroppen. Slappna av och öppna upp. Det vi jobbade mest med idag var att få mer aktivitet i stödet i diafragman och få upp tonen mer i masken. Det där sista är långt ifrån lätt!! Min skapare, är jag ens kapabel att få tonen dit?? Ja, det får framtiden visa..

Imorgon ska jag i alla fall träffa henne igen, vilket känns väldigt skönt, i och med att det är mycket som snurrar i huudet nu. Imorgon väntar förutom sånglektion och övning, även gehör och semenarium i musikteori (vad nu det ska betyda?).

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0