Attente. Förväntan...

...tonight, tonight won't just be any night, tonight there will be light in our flat...hopefully. Jo, för ikväll ska elektrikern som har behörighet, komma och fixa elen!! Keep your fingers crossed, that he's the one!

Sitter just nu och lyssnar på dagens sånglektion och det är så kul! Det är verkligen roligt att sjunga. Roligt är egentligen fel ord, det är djupare än så. Sången liksom tillfredställer något slags behov av att förmedla känslor. Ah, je ne sais pas, det är så svårt att förklara. Härligt är det i alla fall. :)

Just nu jobbar jag lite med Susannas rosenaria och jag blev förånad av hur bra den låg för min röst. Den är väldigt bekväm att sjunga och väldigt nyttig på många vis. Alltså ytterligare en fullträff från min sångpedagogs sida. Merci!

Men nu ska jag se till att översätta lite sånger, och jobba med texen, sedan väntar en del teoriläxa...hrm, men det måste ju också göras. Antagligen blir det att jag snart sitter med mon chère livre, Krig och fred. C'est un livre très bon et romantiqe, et c'est une livre perfait pour moi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0