Känsloladdningar

"Plötsligt avbröt han sig mitt i en mening, han kände att rösten kvävdes av tårar! Han såg på Natasja där hon satt och sjöng - och det var något nytt och sällsamt som försigick inom honom. Han var lycklig med vemodig på samma gång. Han var färdig att brista i gråt - ..."



"Natasja kunde sedan aldrig påminna sig hur hon kom in i salongen. Hon stannade i dörren då hon såg honom stå där. "Är det möjligt att den här mannen blivit allt för mig? frågade hon sig. Och hon dröjde inte med svaret: Ja, allt! Han är mig kärare än allt annat i världen.
 Furst Andrej gick emot henne och utan att se upp sade han:
- Jag har älskat er från den stund jag såg er första gången. Vågar jag hoppas...?"


"...Hon tog ett steg mot honom och stannade. Han tog hennes hand och kysste den.
- Älskar ni mig?
-Ja, ja! sade Natasja nästan häftigt.
Så suckade hon och brast plötsligt i gråt.
- Vad är det? Varför gråter ni?
- För att jag är så lycklig! svarade hon och log mot honom mellan tårarna.
Hon böjde sig fram mot honom, tvekade ett ögonblick - som om hon frågat sig om det gick an - och kysste honom."


Jag var bara tvungen att dela med mig av några godbitar av boken! Ni kan ju förstå att jag är helt tagen av den!! Kan inte sluta läsa. Det är just dessa känslor som tar tag i mig så mycket, och som jag även hittar i musiken och sånger. Jag kom idag på vad det är jag älskar så med sången och det är just det där laddning, det där underdrivna suget i musiken. Åh, vad härligt det är!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0