Vendredi

Jag är precis hemkommen från sånglektion, och det är bara att konstatera att det är inte lätt att sjunga, men däremot väldigt kul och spännande! Sångteknik är verkligen intressant! Minsta lilla spänning i käken, minsta lilla spänning i kroppen eller andra små, små faktorer påverkar jättemycket! Det är verkligen en konst att sjunga! Så, förhoppningsvis ska man lära sig lite på dessa åren. Det är ju ett evighetsarbete och visst kommer det går frammåt, och visst har jag lärt mig mycket redan innan, men som sagt...ett evighetsarbete.

Idag har jag haft en lite ny och annorlunda relation till min kära bok, Krig och fred. Jag har dragits till den, men samtidigt har jag dragit mig för att läsa, då det just nu gör väldigt ont. Kriget börjar, liksom vemodet, komma till känna på allvar. Det där har givetvis inte hindrat mig från att läsa ändå, men det gör ont.

Idag har för övrigt varit en väldigt bra dag, en härlig dag, trots några fallgropar. Jag har ändå lyckats tackla de på bästa sätt. Jag har laddat inför kvällen, så jag och Jenny skulle ut och ta ett glas (eller två) och se oss omkring. Men det blir inget med det, tyvärr. Det får bli ytterligare en kväll hemma i soffan och den där utekvällen får vänta.

Nu ska jag lyssna igenom dagens sånglektion. Bon soir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0