Tiden går fort när man har roligt...

Så var det helg igen. Denna veckan har gått väldigt fort! Ikväll kommer min kära far för att stanna över helgen. Det är alltid trevligt med besök hemmifrån.

Jag har funderat mycket på sångteknik de senaste dagarna, och herregud vad intressant det är, hur allt hänger ihop. Det är så små detaljer som ska falla på plats. Egentligen handlar det mycket om att kunna vara medveten om alla små muskler och små delar som påverkar resonans o.s.v. Man brukar ju säga att allt måste börja med medvetenhet och det stämmer ju faktiskt väldigt väl.

Annars rullar livet på bra, det är en behaglig puls jag har kommit in in. Jag saknar dock lite mer promenader. Jag börjar ofta tidigt om dagarna, så jag hinner inte gå på morgonen. Jag måste försöka få in lite promenader på eftermiddagarna. Nu kan jab bara ge mig ut på helgerna och ett par dagar i veckan. Jag mår så mycket bättre av att röra på mig. En sund Kajsa är en glad Kajsa!

Idag har jag läst ut andra boken i Krig och fred och därför lånat den tredje. Åh, vad de är bra!

Jag sitter just nu och tittar efter lägenhet. Ja, jag har fortfarande någonstans att bo, men det finns ett liv efter detta andrahandskontraktet jag står på nu. Man måste ändå hålla utkik. Att leta lägenhet är lite som att spela på triss. Det är spännande. När man anmält intresse börjar man plandera/drömma om ett liv på ett nytt ställe även om man vet att det är en minichans att man får något napp. Precis som Triss!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0