Single and fabulous

Ok, bara för att man är sämst i en grupp behöver inte det betyda att man är dålig, eller hur?! Detta kom jag på under min fantastiskt härliga förmiddagspromenad (fick blir förmiddagen eftersom jag skulle ta emot elektrikern, och nu är elen helt fixad). Varför ska man jämföra sig med andra, när ingen är lik den andra. Alla har olika problem, men alla har även olika fördelar.

Herregud, jag har inte än fyllt 20, och har inte studerat musik så mycket innan jag kom hit. Jag är där jag är och det jag vet med säkerhet är att jag älskar att sjunga, och den känslan får jag aldrig tappa.

Min kära sångpedagog ringde mig igår, och jag blev så glad! Det var så skönt att bara stämma av och berätta läget och få lite visa ord för att få mig på spåret igen.
 Dagens övning kändes mycket bättre! Jag tror jag hittat tillbaka, eller snarare tagit ett steg frammåt.

Jag har även hunnit med några avsnitt av Sex and the city idag. Jag kan inte slita mig från den serien. Det kan tyckas märkligt att man kan vara lika inne i SATC som i Tolstojs romantiska romaner, men det är jag! Jag blir glad och peppad av de fyra kvinnorna i SATC, och idag har jag känt mig precis som de sa i det avsnitt jag såg på förmiddagen-Single and fabulous!




Bon soir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0