Pärlfiskarna på folkoperan

Igår var jag på Folkoperans uppsättning av Pärlfiskarna av Bizet, och jag hade väl inga större förväntningar då jag inte hört så mycket av musiken och inte så mycket av operan i sig över huvud taget. Hur som helst var ju musiken riktigt bra. Den är ju väldigt lättillgänglig och lätt att hänga med i och man hör att det är en Bizet-opera.

Hur var föreställningen då? Hmm, ja, jag vet inte. Daniel Franck liksom lös över allt annat, han va rliksom en klass för sig. Sen kan man ju hålla på en evighet att sitta och bedömma de olika sångarna, sceneriet, regin, men jag tillhör inte de som gillar att kritiskt bedöma när jag går på opera. Jag vill ha en härlig upplevelse, och det gav Daniel verkligen på i rollen som Zurga!

Dessutom hade jag aldrig varit på folkoperan tidigare, så det var ju kul att se det...fast det var väldigt varmt, och väldigt fullt av rök! Men lite får man väl genomlida antar jag...
Det blir en väldigt intim föreställning i folkoperans lokal, då det är lite mindre, och eftersom man sitter väldigt nära.

Något jag tycker är kul och framförallt schysst är att de arbetar med lite yngre och mer oerfarna sångare också. Sånt gillar vi. Visserligare hade man kanske inte tagit någon skada av mer rutinerade sångare, men det var inget man störde sig på.

Hur som helst, nu ska jag iväg och öva en stund, sedan väntar teorilektion samt gemensam sånglektion! Jippie! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0