Hembesök...

Nu är jag hemkommen från sång i Öjaby kyrka och sitter och väntar på middag. Ja, kan ni tänka, jag får maten serverad! Så är det att komma hem då och då. Det var en lustig känsla som drog över mig när tåget rullat ut ur staden och skogen uppenbarade sig. Och hemma i huset såg allt lite annorlunda ut. Nu börjar allt se mer normalt ut, men det var lite läskigt i början.
 Det känns verkligen som om jag nu har mitt liv uppe i Stockholm, och att jag nu bara är här på besök. Men bara för att mitt liv nu råkar vara i Stokholm betyder inte det att jag inte tycker det är mysigt att komma hem till skogarna och få mat serverad, få träffa syskon och släkt och helt enkelt träffa hemort med allt vad det innebär.

Imorgon ska jag äta lunch hos mormor, sedan ska jag äntligen få sjunga med kören i Väckelsångs kyrka. Som jag längtat! På måndag morgon bär det av hemmåt igen och så fortsätter livet i vanlig ordning.

Nu, mina vänner, är vi snart inne i november. Jag känner på mig att denna månad kommer bjuda på stor variation och helt enkelt härliga dagar. Och oktober tog avsked på bästa sätt-vilken härlig dag det varit idag! Helt fantastiskt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0