Söndag

Denna söndag har verkligen varit en vilodag. Jag har varit hemma i lägenheten och återhämtat mig från gårdagens Wagner-upplevelse.



Nej, jag har inte riktigt kunnat släppa det. Det var kanske ingen fantastisk föreställning om en expert skulle ha tyckt till, men för mig var det något aldeless extra. Musiken levde genom hela opera och bar verkligen fram text och skeenden. Att sådan pampig musik även kan innehålla dessa magiska ställen där man knappt vågar andas, det är just magiskt.
Jag måste bara få säga att jag var riktigt imponerad av Martina Dike och Hans-Peter König. Givetvis var även de andra bra, jag värderar egentligen ingens insats, men de var ändå väldigt imponerande. Hans-Peter Königs röst är megastor och fyller lätt hela salongen. Sångerskornas röster bar riktigt bra i de höga registren. De var inga Birgit Nilsson, men fullt tillräckliga för mig.

Ja, det var en magisk afton, så det lär bli fler besök på operan denna veckan. Jag är trots allt ledig denna vecka, och jag har tänkt att ägna mig åt musik, opera, promenader och övning och inte att förglömma min lilla weekend i Linköping hos min kära vän som jag inte sett på ett halvår. Ja, detta blir nog en toppenvecka! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0