Segstart

Denna dag blev kortare än jag trott på grund av en inställd scenframställning och en inställd scenframställning innebär att man slutar mycket tidigare än vanligt. Istället för att vara en god elev och gå och öva istället, gav jag mig in i shoppningens härliga värld. Jag handlade dock inte så mycket, som tur var. Bland inköpen fanns en aftonväska som jag faktiskt hållt ett öga på under en tid. När jag nu ska på bal den 21 nov så var ju det ett fantastiskt tillfälle att handla.

Ja, jag ska faktiskt på bal! Det ska verkligen blir spännande och kul! Det är min väninna som nu studerar till läkare i Linköping som har bjudit med mig. En riktig impuls, vilket är väldigt ovanligt för mig, men i och med att jag har balklänningen och skorna här så finns ju ingen anledning att låta bli.

Det jag har sjungit idag har kännts sådär. Jag tror jag är inne i en förkylningsperiod, men än så länge är det så pass ofarligt att jag kan ignorera den. Jag har ju inte heller sjungit på hela helgen, vilket kan bidra till min dagsform. Imorgon ska jag dock träffa Petteri Salomaa och då vill jag ju givetvis vara i god form, men det är först på eftermiddagen, så tills dess är jag kankse uppmjukad.

Nu ska jag fortsätta lyssna på lieder av Hugo Wolf, som jag blivit tillsagd, eller kanske snarare tipsad, om. Lite duktig måste jag vara innan denna måndagen är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0